تفاوت پرستار کودک و پرستار سالمند

شنبه 23 ارديبهشت 1396
10:55
مینا

پرستار کودک و پرستاری از سالمند درهردو، احساس نقش اصلی را ایفا می کند ولی تفاوت هایی بین این دو نیز وجود دارد. در اینجا تفاوت های پرستاری از کودک و پرستار سالمند در منزل را بیان می کنیم.


پرستار کودک و پرستاری از سالمند درهردو، احساس نقش اصلی را ایفا می کند ولی تفاوت هایی بین این دو نیز وجود دارد. در اینجا تفاوت های پرستاری از کودک و پرستار سالمند در منزل را بیان می کنیم.


پرستاری از کودک شوق و ذوق دارد و پرستار از این کار خوشحال است و روحیه اش بهتر می شود ولی در پرستاری ازسالمند در منزل معمولا با غر زدن بی دلیل سالمندان مواجه می شویم و درد و رنج سالمندان در روحیه فرد تاثیر می گذارد. این افراد کسانی هستند که عمر خود را صرف بزرگ کردن فرزندانشان کرده اند اما در زمان پیری توسط آن ها رها شده اند. بنابراین از لحاظ روحی آسیب دیده اند.

پرستاری از کودک به گونه ای است که از زمانی که فرزند شما به دنیا می آید تا زمان رفتن از دانشگاه ممکن است ادامه پیدا کند اما برای پرستاری از سالمند در منزل اینگونه نیست. سالمند اصولا دور از منزل شما هستند زیرا می خواهند در خانه خود زندگی کنند. هم چنین به خاطر شرایط جسمی و روحی، نیاز به پرستاری غیر از فرزندان خود دارد.

صحبت کردن و بحث کردن با کودک برای پرستاری از کودک راحت تر از بحث کردن با سالمندان است. سالمندان به خاطر شرایط سنی که دارند، کمتر انعطاف پذیر بوده و اصولا حرف خود را تنها قبول دارند. پرستاری ازسالمند در منزل به گونه ای است که سالمند معمولا یک دنده بوده و حرف پرستار خود را گوش نمی دهند. بنابراین برای پرستاری از کودک چنین مشکلاتی نداریم و راحت تر می توانیم با کودک کنار بیاییم.

پرستار کودک به انسان امیدواری می دهد زیرا کودک همواره در حال رشد است و ثمره زحمات خود را می بیند ولی پرستاری از سالمند در منزل به گونه است که با وجود مراقبت در منزل و پرستاری در منزل از سالمند ، شرایط جسمانی سالمند روز به روز تحلیل می رود.

هزینه نگهداری سالمند در منزل از قیمت پرستار کودک بیشتر می باشد. باید هزینه نگهداری سالمند در منزل از سال های قبل توسط فرزندان پس انداز شود تا در چنین مواقعی به مشکل برخورد نکرد.

وجود خواهر یا برادر برای پرستاری از کودک زیاد تفاوتی برای فرد نمی کند ولی داشتن برادر یا خواهری برای پرستاری از سالمند در منزل ، به فرد آرامش خاطر می دهد و پرستاری از سالمند را راحت تر می کند.

سالمندان کسانی بودند که در تمام عمرشان و موقع نگهداری از فرزندان، به ما میگفتند چه کاری انجام دهیم و ما فقط باید اطاعت میکردیم ولی در موقع پرستاری از سالمند ، فرزندان باید ها و نبایدها را برای والدین خود مشخص می کنند. مشخص است که این موضوع برای سالمندان سخت و غیر قابل قبول است. برای همین ممکن است باعث دلخوری و ناراحتی آن ها را فرزندان شود.

پرستار سالمند در منزل به گونه است که باید با داروهای زیادی که سالمند دارد، شرایط جسمی و روحی او را بهبود داد یا حداقل از سرعت پیشرفت بیماری کم کرد اما پرستاری از کودک چنین مشکلاتی را ندارد.


[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]