نقش پرستار سالمند

دوشنبه 1 خرداد 1396
13:45
مینا


کسانی که به عنوان پرستار سالمند فعالیت میکنند انواع مراقبتهای اجتماعی، روان شناسی و پزشکی را برای بیماران سالمند فراهم میکنند.


به دلیل افزایش نرخ امید به زندگی اهمیت پرستار سالمند خوب بسیار افزایش یافته است. پرستار سالمند بر روی مشکلات خانوادگی، اجتماعی، روانشناسی و جسمانی مربوط به مراقبت از سالمند تمرکز میکند و برای بیماران سالمند تمرکز کردن بر جنبه های مثبت سالمندی را فراهم می آورد.



پرستار سالمند از انواع تغییرات طبیعی که به احتمال زیاد به دلیل مسن بودن در افراد رخ میدهد آگاه است و قادر است این نشانه ها را از دیگر علایم غیر طبیعی که ممکن است در پیری رخ دهد متمایز کند.


آنها همچنین باید از هرگونه رفتار روان شناسانه یا تغییرات مربوط به روان در بین بیماران سالمند آگاه باشند و قادر به تشخیص و درمان علایمی باشند که ممکن است رخ دهد.


به دلیل سن بیماران برخی از آنها شروع به داشتن مشکلاتی در مدیریت عملکردهای روزانه خود مانند: تهیه ی غذا، نحوه ی مصرف صحیح دارو، حمام کردن به علاوه ی مجموعه ای از دیگر بیماریهای مرتبط با سن میکنند و به این دلیل پرستار سالمند در مقابله با تغییرات ذهنی و روانی سالمندی به تواناییهای جسمانی و روانی سالمند کمک می کند .


پرستار سالمند، سالمند را راجع به اهمیت سالم ماندن، خوردن غذاهای سالم، خوب استراحت کردن، پرهیز از آسیب و چگونگی مواجهه با آن آموزش میدهد. مدیریت بیماری و مراقبت صحیح در این زمینه الزامی است زیرا آسیب دیدگی و جراحت در این سن برای بیماران بسیار دشوار است.


پرستار سالمند همچنین مشکلات بسیاری در مقابله با عفونت و بیماریها دارد زیرا بدنهای سالمندان در این سن آنچنان توان احیاء و بازسازی خود را ندارد.


شماری از بیماریهایی که پرستار سالمند برای درمان آنها آموزش دیده است عبارتند از :


بیماریهای قلبی و عروقی

دیابتها

مشکلات تنفسی

آسیبهای ناشی از فشار که اغلب به دلیل توقف در جریان خون به وجود می آیند.

سکته مغزی

مشکلات تیروئید

سرگیجه

هذیان


و مجموعه ای از دیگر بیماریهای مرتبط با سالمندی


پرستار سالمند حمایتهای اجتماعی برای بیمارانش فراهم میکند و سوابق آنها را جهت مدیریت و مراقبت بهترشان حفظ میکند.


ممکن است که پرستار سالمند در شرایط متفاوتی مانند: بیمارستانها، خانه های سالمندان، مراکز توانبخشی، جوامع بازنشستگی و حتی در خانه های بیماران کار کند.


در بسیاری از موارد بیماران سالمند تقاضای کمکهای پزشکی بسیاری دارند در این حالت پرستار سالمندی که با یک تیم متخصص مراقبتهای پزشکی فعالیت میکند مورد نیاز سالمند است. برخی از این افراد ممکن است از متخصصین پوست، متخصصین قلب، کارشناسان توانبخشی، چشم پزشکان و کارکنان سلامت روان سالمند باشند.


پرستار سالمند شدن


کسانی که به دنبال شروع حرفه ای به نام پرستار سالمند هستند در گام اول باید به عنوان یک پرستار سالمند رسمی تایید شوند. بنابر این وجود تحصیلات لازم و تجربیات پزشکی برای صحیح کمک کردن به بیماران سالمند ضروری است ؛ بیشتر مکانهایی که پرستار سالمند استخدام میکنند به دنبال پرستارانی اند که حداقل مدرک لیسانس و 2 سال تجربه در زمینه ی پرستاری سالمند داشته باشند.


علاوه بر این برای کسب تجربه ی پرستاری بسیار مهم است که در پی گذراندن دوره های پرستاری در زمینه ی پرستار سالمند باشید. کسانی هم که به دنبال تخصص درپرستاری پیری شناسی اند باید حد اقل 2 سال تجربه به عنوان RN (پرستار دارای مدرک رسمی) به همراه 2000 ساعت تمرین در زمینه ی پیری شناسی و حداقل 30 ساعت آموزش پیوسته در زمینه ی مربوط به پیری داشته باشند.


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]