5 مشکل واقعی حل شده با پرستار کودک

چهارشنبه 3 خرداد 1396
11:23
مینا


چگونه مسائل مشترکی که خانواده ها، پرستاران کودک و مربیان مهدکودک ها و دیگر مراقبین با آن روبرو هستند را حل کنیم؟

در تحقیقات از خانواده ها و پرستار کودک و کسانی که در زمینه مراقبت از کودکان فعالیت می کنند، از روابطی مطلع میشویم که به سردی گراییده است. معمولاً این مسائل با گفتگوی آزاد و صادقانه حل و فصل می‌شوند.


در اینجا به برخی از رایج ترین مشکلاتی که در رابطه بین خانواده ها و پرستاران با آن مواجه می شویم را بررسی میکنیم، و چند توصیه (هم برای خانواده ها و هم برای کسانی که در حوزه مراقبت از کودک فعالیت دارند) برای چگونگی حل این مسایل، بدون اینکه وضعیت را حادتر کنیم، ذکر میکنیم:

1- دیر حاضر شدن سر کار

کارفرما: اگر پرستار کودک بیش از یک بار دیر کرده باشد، بلافاصله در مورد این وضعیت گفتگو کنید. اطمینان حاصل کنید که پرستار میداند که زمان شروع کار چه ساعتی است و اینکه چقدر مهم است که درمورد مراقبت از کودک همه چیز طبق برنامه جلو برود. معمولا این بحث مشکل را حل خواهد کرد. اگر او همچنان دیر می آید، ولی به غیر از این، همه رفتارهای او مورد پسند شماست -- از او بخواهید 15 دقیقه دیرتر از آنچه شما به او نیاز دارید در محل کارش حاضر شود و اقدام به مراقبت از کودکان کند.

پرستار کودک: کارفرمایان باید با شما که زود سر کار حاضر می شوید، با خوشرویی برخورد کند و ادب و مهربانی از خود بروز دهد. گاهی اوقات یک جلسه کاری دارید و کارفرمای شما به ترافیک برمیخورد و در جلسه حاضر نمی شود، اما از او بخواهید تا با شما تماس بگیرند و تاخیر خود را به شما اطلاع دهند. اگر شما به طور منظم کار اضافی انجام می دهید، با کارفرمای خود صحبت کنید تا به طور دائم ساعت کاری شما را افزایش دهد – البته در صورتی که مناسب برنامه شما باشد. و شما برای هر مدت زمان اضافی که کار می کنید، باید هزینه اش را دریافت کنید.

2. نامنظم بودن

کارفرما: وارد شدن به خانه ای که تمیز و مرتب است، بسیار خوشایند است، اما به خاطرداشته باشید که کسی که کار مراقبت از کودکان را انجام می دهد، وظیفه ی خانه داری را بر عهده ندارد. ممکن است از پرستار کودک انتظار رود تا اسباب بازی های کودک را مرتب کند یا لباس های کودک را بشوید، اما تمیز کردن منزلتان یک انتظار غیر معقول است. اگر او آشغال های خود را روی زمین بریزد یا ظرف ها را در ماشین ظرف شویی قرار ندهد، این مساله را بیان کنید که شما در حال تلاش برای آموزش مسئولیت پذیری به فرزندانتان هستید و اینکه در بحث مراقبت از کودکان، چقدر یاد دادن نظافت به بچه ها مهم است. این عامل خیلی مهم تر جلوه می کند وقتی که بچه ها، پرستار را سرمشق و الگویی برای خود در نظر بگیرند.

پرستار کودک: اگر کارفرمای شما لباس های کثیف را در اطراف خانه رها می کند، و می پندارد که شما وظیفه جمع کردن آنها را بر عهده دارید، زمان برای یک بحث فرا رسیده است. نگاهی به قرارداد خود بیاندازید (اگر قرارداد ندارید همین الان دست به کار شوید!) آیا در آن وظایف خانه داری ذکر شده است؟ اگر نه، یک بحث صادقانه با کارفرمای خود داشته باشید، و به او بگویید که در کارهای خانه کمک نخواهید کرد و اولویت شما مراقبت از کودکان، حیوان خانگی و بزرگسالان است -- و شما اجازه نخواهید داد که هیچ امری تداخل در کار شما ایجاد کند. قوانین پایه را تنها برای کارهایی که به شما محول شده است تنظیم کنید.

3- پیروی کردن از قوانین خانه

کارفرما: اگر مراقب حیوان خانگی شما، غذای زیادتر از مقدار تعیین شده در اختیار او قرار دهد و یا پرستار کودک شما به کودکان اجازه میدهد که شب ها تا دیر وقت بیدار بمانند، قوانین خانه را دوباره با مراقبان در میان بگذارید. شما حتی می توانید لیست کوتاهی از قوانین مهمی که تمام اعضای خانواده و همه مراقبان، هنگام مراقبت از کودک یا حیوان خانگی باید از آن اطاعت کنند، تهیه کرده و در دید عموم، مثلا روی در یخچال نصب کنید. این یادآوری بزرگی برای قوانین به شمار می رود.

پرستار کودک: برخی از کارفرمایان همیشه از قوانین خانه خود احساس رضایت نمی کنند. اگر شما احساس می کنید که چیزهایی به طور منظم در حال تغییر است، و یا مطمئن نیستید که چه انتظاری از شما می رود، سوال کنید. با کارفرمای خود صحبت کنید تا قوانین خانه را به عنوان بخشی از قرارداد شما قید کند تا همه از نظر قوانین در شرایط یکسانی قرار بگیرند و قوانین تغییر نکنند.

4- مسائل مربوط به پرداخت دستمزد

کارفرما: ممکن است به نقش خود به عنوان یک کارفرمای خانگی عادت نکرده باشید، اما داشتن روش ها و زمان های بخصوص برای پرداخت دستمزد مراقب مهم است. به او در مورد نحوه پرداخت و زمان پرداخت اطلاع دهید. و دستمزد او را همیشه به موقع پرداخت کنید. گزارشی از ساعات کاری او تهیه کنید، به طوری که هیچ اختلافی در این زمینه وجود نداشته باشد. اگر شما نیاز دارید که برای مراقبت از کودکان، پرستار زودتر سر کار حاضر شود و دیرتر خانه را ترک کند، مطابق با برنامه پرداخت های او را تنظیم کنید. و اگر شما بیش 1900 دلار در ماه به وی پرداخت می کنید، موظف خواهید بود مالیات های مربوطه را هم بپردازید.

پرستار کودک: اگر در دریافت دستمزد خود مشکل دارید، با کارفرمای خود صحبت کنید. خیلی رک و شفاف حرفتان را بزنید، در عین اینکه شما کاری که انجام میدهید را دوست دارید، این کارشماست و شما به دستمزد خود متکی هستید -- درست مثل همه مردم که کارهای دیگری را انجام می دهند و حقوق و دستمزد دریافت می کنند.

5- از بین رفتن اعتماد و اطمینان

کارفرما: در صورتی که احساس می کنید اعتماد بین شما از بین رفته است، ولی هنوز هم اعتقاد دارید که وی کار مراقبت از کودک را به درستی انجام می دهد و می خواهید او را در این کار نگه دارید، درمورد این وضعیت با وی بحث کنید. اگر پرستار نخواهد که رابطه را اصلاح کند، چگونه باید این موضوع را با شما در میان بگذارد و شما چقدر باید تیز باشید تا بتوانید این حرف درونی او را دریافت کنید؟ اگر این عدم اعتماد دوباره اتفاق بیفتد، شما باید دنبال فرد موثق تری بگردید. و فقط در موارد ضروری، اطمینان حاصل کنید که یک پرستار پشتیبان دارید که در مواقع لزوم با وی تماس حاصل کنید تا اقدام به مراقبت از کودکان کند.

پرستار کودک: آیا کارفرمایان شما ساعات کاری شما را به طور منظم تغییر میدهند ویا در آخرین لحظه لغو می کنند؟ درخواست ملاقات کنید تا در مورد مشکلتان با او صحبت کنید و در مورد اثرات این موضوع در زندگیتان صحبت کنید. شما یک فرد حرفه ای هستید و با شما باید مثل یک فرد حرفه ای رفتار شود. قرارداد خود را دوباره بررسی کنید و ببینید ساعت کاریتان یا مسئولیت هایتان نیاز به تجدید نظر دارند یا خیر.


[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]