مصاحبه با پرستار کودک

يکشنبه 1 مرداد 1396
16:56
مینا

انتخاب و استخدام پرستار کودک خوب یکی از وظایف مهم والدین بشمار می رود. پرستار کودکی که استخدام می کنید و کودک خود را به دست او می سپارید نه تنها می بایست از مهارت های مراقبتی بالا در ارتباط با کودکان برخوردار باشد بلکه باید قابل اطمینان نیز باشد.


در این زمینه شما باید سوالات مهمی را که به تشخیص یک پرستار خوب از بد به شما کمک می کند در طول مصاحبه با پرستار بپردازید.


پرسیدن سوالات عمومی در زمان مصاحبه از پرستار برای شروع خوب می باشد اما پرسیدن سوالات عمیق از پرستار که باعث شناخت بیشتر شما از پرستار می باشد می تواند شما را با مهارت ها، واکنش پرستار کودک در زمان های خاص و همیچنین تدابیری که در ذهنش دارد آشنا کند. البته بعضی از سوالات با شرایط شما و پرستارکودک همخوانی ندارد که نیاز به پرسیدن آن نمی باشد.


در فهرست زیر سوالات مهمی که باید در زمان مصاحبه از پرستار بپرسید آورده شده است. اما شما والدین عزیز باید در نظر داشته باشید که اگر فرزند شما دچار معمولیت می باشد و یا از پرستار انتظارات خاصی دارید سوالاتی که باید از پرستار کودک بپرسید بسته به شرایط متفاوت خواهد بود. این سوالات می تواند به عنوان یک راهنمای استخدام پرستار کودک در منزل شما را در این امر یاری کند. سوالات به شرح زیر می باشد:

آیا شما هرگونه آموزشی در زمینه ی کمک های اولیه دیده اید؟


شاید گذراندن دوره ای آموزشی کمک های در زمینه ی نگهداری و پرستاری کودک چندان نیاز نباشد. اما این سوال به شما کمک بدانید پرستار کودک چقدر در کارش جدی است. پرستاران کودک حرفه ای باید بداند که در شرایط بحرانی مثل سوختی، زخم و یا مواردی از این قبیل چه کمک های پزشکی را به کودک می رساند. اگر کودک شما دچار بیماری خاصی می باشد سعی کنید پرستار کودکی را انتخاب کنید که دوره های آموزشی کمک های اولیه را گذرانده باشد و از بیماری کودک شما شناخت کافی را داشته باشد.

آیا شما مشکل سلامتی دارید که در توانایی شما در نگهداری از کودک تاثیر بگذارد؟


این سوال ممکن است کمی غافلگیرکننده به نظر برسد اما شما باید از سلامت پرستار کودک خود اطمینان حاصل کنید. شما باید از هرگونه مشکلی که پرستار کودک را در نگهداری صحیح از کودک شما محدود می کند آگاه باشید. این سوال در مصاحبه از پرستار کودک به شما اجازه می دهد که بهتر درمورد انتخاب پرستار کودک تصمیم بگیرید.

آیا شما مشکل رفت و آمد در زمان ضروری دارید؟


این سوال جز مواردی که سبب برهم خوردن معامله نمی شود. اما اگر شما پیش بینی می کنید که در آینده امکان دارد در زمانی که از قبل برنامه ریزی نکرده اید به پرستار کودک نیاز پیدا کنید بهتر است پرستاری را انتخاب کنید که در نزدیکی محل زندگی شما ساکن است و می تواند در هر زمانی خود را به کودک شما برساند و از او نگهداری کند.

شما چه فعالیتهایی با کودک در زمان نگهداری کودک انجام می دهید؟


این سوال یکی از مهمترین سوالاتی است که در طول مصاحبه باید از پرستار کودک پرسیده شود. اینکه پرستار کودک از قبل بداند که چه فعالیت هایی مناسب سن کودک شما می باشد و برای آن برنامه ریزی کرده باشد از نشانه های پرستار کودک خوب می باشد. سعی کنید در استخدام پرستار کودک به سراغ پرستاری بروید که در زمان نگهداری از کودک لحظات شاد و مفرحی همراه با آموزش برای کودک شما فراهم آورد.

شما با کودکان در چه محدوده ی سنی راحت هستید؟


اگر شما به طور واضح سن کودکتان را قبل از مصاحبه به پرستار نگفتید این سوال به شما کمک می کنید که بدانید ایا پرستار با کودک شما در این سن راحت می باشد؟ برای مثال پرستار ممکن است بگوید در پرستاری از نوزادان عملکرد بهتری دارد زیرا کودکان در این سن فقط نیاز به نگهداری و مراقبت دارند و مجبور نیستند با کودک بازی کنند و یا برعکس.

شما چگونه کودکان را چگونه تنبیه می کنید؟


همه ی ما می دانیم که کودکان اهل لجبازی هستند بخصوص درمورد ارتباط با پرستار کودک. پرسیدن این سوال که پرستار چگونه می خواهد نظم و انضباط را به کودک شما آموزش دهد اطلاعات خوبی درباره ی مهارت مدریت و کنترل شرایط پرستار کودک به شما خواهد داد. اگر شما در تبیه کودک خود قوانین خاصی را اجرا می کنید از پرستار کودک نیز بخواهید همان قوانین و همان تنبیهات را برای کودک اجرا می کند. همچنین مطمئن شوید که پرستار کودک آنطور که شما نمی پسندید با کودک شما برخورد نمی کند. برخورد نادرست پرستار کودک با کودک می تواند آسیب های جدی را برای فرزند شما به دنبال داشته باشد..

در آخر به شما توصیه می کنیم که باپرستار کودک در کنار فرزندتان وقت بگذرانید تا بخوبی به صلاحیت پرستار کودک خود پی ببرید و بدانید ایا او پرستار قابل اعتمادی است یا خیر.


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]