راهنمای نگهداری از کودک

شنبه 11 شهريور 1396
15:46
مینا

اگر شما به عنوان یک پرستار کودک میخواهید به نگهداری از کودکان بپردازید این مهم است که بدانید چگونه با کودکان رفتار کنید و آن را به روش های اصولی تربیت نمایید. نقش پرستار کودک در تربیت کودکان بسیار پررنگ و حیاتی است. از این رو پرستار کودک باید بصورت جدی تری آن را بررسی کند تا مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام داده و در حرفه ی خود فردی موفق باشد. آرامش را برای کودک و خانواده ی او فراهم نموده و اضطراب و نگرانی را از پدر و مادرها دور کند.

تربیت پیشگیرانه کودک و متوقف کردن رفتار بد قبل از شروع آن موثرتر خواهد بود. این بدان معنیست که شما قبل از آنکه کودک شروع به رفتار های بد کند با اتخاذ تدابیری می توانید از آن جلوگیری کنید.

نکات مهم هنگام تربیت کودک توسط پرستار:


نکته ی مهم در تربیت کودکان یاد دادن خوب و بد به آن هاست که این امر در نتیجه ی در نظر گرفتن تنبیهات مناسب برای کودکان و تشویقات به جا می باشد. با این کار شما می توانید به کودک آموزش دهید درست را از نادرست تشخیص دهد.

نکات کلیدی در رفتار با کودکان موراد زیر را شامل می شود:

آرامش خود را حفظ کنید:


یک نفس عمیق بکشید. اگر کودک با پرخاشگری شما را عصبی می کند به یاد داشته باشید که باید آرامش خود را حفظ کنید. تخلیه هیجانی شما اوضاع را بدتر خواهد کرد. شما به عنوان پرستار کودک همیشه باید مراقب رفتار و واکنش های خود باشید. هیچگاه از تنبیه فیزیکی برای آرام کردن کودک استفاده نکنید. آرامش شما موجب می شود تا با دقت بیشتری وضعیت را بررسی کنید و برای پیدا کردن راه حل فکر کنید.

موضع محکمی در انجام برخی امور داشته باشید:


برخی امور قابل مذاکره نیستند. برنامه ی حمام، خواب و تغذیه کودک باید به موقع انجام شوند و نباید برای انجام آن ها نظر کودک را پرسید. مثلا به جای آنکه از کودک بپرسید دوست دارد به حمام برود یا نه به او قاطعانه و روشن بگویید که وقت حمام کردن است. معمولا کودکان هنگامی که نظرشان پرسیده می شود جواب منفی می دهند از این رو باید موضع خود را حفظ کنید تا کمتر با لجبازی و نه گفتن های کودک کلافه شوید.استخدام پرستار کودک در تهران،پرستاری از کودک در منزل،مرکز پرستاری از کودک در منزل

به کودکان رشوه ندهید:


رشوه دادن به کودکان یک راه نتیجه بخش اشتباه در مورد رفتار و پاداش است. با این کار به کودکان می گویید که تو بدون گرفتن رشوه قادر به انجام رفتار خوب نیستی و به ان ها آموزش می دهید که باید به من هزینه ای به آنها بپردازید تا کاری را انجام دهد رشوه به کودکان برای توقف رفتار بد نیز داده می شود. بهتر است به جای آنکه به کودکان چیزی بدهید تا کاری را انجام دهند، پس از انجام کار خوب برای تشویق کودک هدیه ای به کودک داده شود.

ستایش و تشویق کودکان بعد از انجام کارهای مثبت لازم و ضروری است. اگر آن ها برای بدست آوردن خواسته ی خود شروع به داد و فریاد کردند بی اعتنایی شما به کودک آموزش خواهد داد که این رفتارها جواب نمی دهد در عوض هنگامی که کودک مودبانه رفتار کرد می تو انید خواسته ی او را برآورده سازید تا کودک دیگر با گریه نیازهایش را از شما نخواهد.مراقب کودک،استخدام پرستار کودک،مراقبت از کودک در منزل،نگهداری کودک،پرستاری کودک

کمی پر انرژی باشید:


راه یافتن به قلب کودکان زیاد سخت نیست. فراموش نکنید که شما برای مراقبت از کودک حقوق دریافت می کنید پس باید مسئولیت پذیر بوده و برای کار خود انرژی صرف کنید. کودک را در تمامی ساعات مراقبت از کودک پای تلوزیون ننشانید و با او بازی کنید. برای کودک قصه تعریف کنید، با او نقاشی بکشید و لحظات خوبی برای او فراهم کنید. و نکته ی اخر اینکه همیشه و در همه حال مراقب کودک باشید و خطرات احتمالی را شناسایی کرده آن ها را برطرف نمایید. در طول نگهداری کودک چشم از او برندارید.


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]