روش های پرستاری سالمند

پنجشنبه 23 شهريور 1396
11:06
مینا

برای مراقبت در منزل از یک بیمار مبتلا به آلزایمر، نیاز است که از ماهیت بیماری و روش های صحیح پرستاری در منزل از بیمار اطلاع پیدا کنیم. یعنی بیماری و عوارض آن را شناخته و سپس روش های مراقبت مناسب از بیمار را تمرین کنیم. آلزایمر یک بیماری پیش رونده است. یعنی با گذشت زمان، عوارض اش بیشتر می شود زیرا آلزایمر ، سلولهای مغزی را از بین می برد. پس در نتیجه باید بدانیم که مراقبت در منزل از این بیماران و پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر ، یک فرایند طولانی است که به صورت پیوسته نیاز به مراقبت کمّی و کیفی، افزایش می یابد. آلزایمر ابتدا قابلیت زبان و کلام و سپس استدلال ، تفکر و حافظه را از بین می برد به گونه ای که فرد ، کم کم حتی قادر نخواهد بود زمان روز را تشخیص بدهد یا اینکه نام او چیست ؟



نکاتی برای مراقبت در منزل و پرستاری از سالمند مبتلا به آلزایمر


تمام اعضای خانواده باید ماهیت بیماری را بشناسند و از لحاظ روانی آمادگی داشته باشند.

برنامه ریزی روزانه در منزل ثابت باشد تا به یادآوری بیمار کمک کند. مثل ساعات غذا خوردن، حمام کردن یا خوابیدن

رفتار بیمار مبتلا به آلزایمر قابل پیش بینی نیست بنابراین محیط خانه را ایمن کنید زیرا ممکن است وسایل خطر ساز تبدیل به منابع خطرآفرین شوند مانند اجاق گاز، وسایل برقی و … .

روابط اجتماعی را حفظ کنید و بیمار را نیز در آن ها شرکت دهید.

بیمار مبتلا به آلزایمر حتی ممکن است نام شما را به یاد نیاورد ولی می تواند رفتار شما را درک کند. بنابراین به جای نشان دادن خشم و خستگی ، با او مهربان باشید. این کار باعث افزایش روحیه و شادی در وی خواهد شد.

بیمار آلزایمری به مرور حافظه خود را از دست می دهد و شاید شما مجبور شوید در هنگام پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر اطلاعات را برای او تکرار کنید. به همین دلیل ، صبور باشید و با آرامش پاسخ او را بدهید.

به بدرفتاری ها و بهانـه گیری های بی مورد بیمار توجه نکنید. نسبت به بدرفتاری های او بی تفاوت باشید و رفتارهای مثبت او را با نشان دادن توجه، تقویت کنید.



در هنگام پرستاری از سالمند مبتلا به آلزایمر با بیمار ، برخوردی طبیعی داشته باشید.

رفتارهای بیمار مبتلا به آلزایمر ، جنبه شخصی ندارد و جزو روند فزاینده طبیعی بیماری است.

رفتار های پرخاشگری و رفتـار تهـاجمی بیش از حد ، خطرناک است و باید با دخالت پزشک و دارو کنترل شود.

به خودتان به اندازه مراقبت از بیمار توجه کنید زیرا در غیر این صورت دچار فرسودگی روانی خواهید شد و دیگر قادر به پرستاری در منزل از بیمار هم نخواهید بود. برای این منظور ، شما باید به گردش، مهمانی یا هر اجتماع دیگری بروید و روابط اجتماعی خود را حفظ کنید.

اگر بیمار خاموش کردن اجاق گاز را پس از آشپزی فراموش کند ، بستن درب ورودی منزل و بستن شیر آب را فراموش کند و خطر های احتمالی مثل آتش سوزی و باز بودن شیر آب و جریان گاز در خانه را نتواند درک کند، دیگر نباید او را تنها بگذارید. اگر کار ضروری برای شما پیش می آید ، می توانید از دوستان یا همسایگان خود بخواهید مدتی در منزل شما حضور داشته باشند. هم چنین اگر چند روز باید دوز از خانه بمانید، می توانید از موسساتی که پرستاری در منزل ، مراقبت در منزل ، پرستاری از کودک ، پرستاری از سالمند را انجام می دهند، پرستار استخدام کنید.

در صورتی که شما و اعضای خانواده تان، شرایط مالی یا روحی نگه داری از بیمار مبتلا به آلزایمر را نداشته باشید. و پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر ممکن است موجب احساس درماندگی منجر به افسردگی وانزوا در شما بشود، می توانید از مراکز نگه داری سالمندان بیمار استفاده کنید و با مشورت پزشک یا مددکار اجتماعی یک مرکز مراقبت ویژه پیدا کنید و یا از خدمات این مراکز در منزل استفاده کنید.


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]