نگهداری سالمند در منزل

دوشنبه 27 شهريور 1396
14:54
مینا

در کشور های توسعه یافته جهان شاهدیم که خدمات پرستاری و مراقبتی از سالمندان به صورت کاملا آکادمیک ،برنامه ریزی شده و علمی صورت میگیرد ، از این رو فردی که به عنوان پرستار در منازل مشغول به کار می شود به شرح وظایف خود آگاهی کامل دارد و قادر است خدمات خود را به صورت کاملا اصولی ارایه دهد. از جهتی آموزش هایی که پرستاران و مراقبین در چنین کشورهایی دیده اند باعث می شود خانوانده ها به آنها اعتماد لازم جهت سپردن امور سالمند خود را بکنند.


در کشور عزیز خودمان ارایه خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل بیشینه طولانی ندارد و یا اگر سابقه ای هم داشته باشد به صورت کاملا سنتی بوده است ، سالهاست که حرفه و ایده امور پرستاری و مراقبتی در منزل به همین شکل در ایران رواج داشته و مشکلات متعددی را برای خانواده ها و پرستاران در پی داشته است.


در زمان انتخاب پرستار سالمند بهتر است به نکات کلیدی زیر توجه لازم را داشته باشم:


پرستار ، مراقب اعزام شده آیا آموزش های لازم جهت نگهداری سالمند را دیده است

فرد اعزام شده تا چه مقدار نسبت به اهمیت حرفه خود توجیه است

آیا این فرد از مرکز قابل اعتماد و دانش محوری اعزام شده است

کارشناس پشتیبانی مرکز ارایه دهنده خدمت افراد با تجربه و تحصیلکرده ای هستند

شما در تمامی زمان های ممکن به پشتیبان پرستار اعزامی دسترسی دارید

شرایط محیطی کار به صورت کامل به پرستار انتقال داده شده است

پرستار اعزامی مهارت های اجتماعی لازم جهت جلب اعتماد و اطمینان خانواده را دارا می باشد

در هر حال پرستاران و مراقبین دلسوز مانند فرشتگانی هستند تا در اوج درد و رنج بیماری و یا نیاز مراقبتی یک فرد سالمند التیام بخش آلام آنها می باشند، این فرشتگان رحمت انسان های مهربانی هستند که با رفتار و اخلاق و خدمات خود، سلامت را به او هدیه می‏ دهند.


اهمیت این شغل به حدی است که اگر طبیب، درمان خود را به انجام رساند اما خدمات پرستاری ارائه نشود تامین سلامت دچار دشوار و سختی می شود.چشم های نافذ و پر فروغ پرستاران بر تن رنجور و پردرد افراد محتاج به مراقبت آرامش هدیه می کند و دست های مهربان و پرسخاوتشان در دل سیاه شب جانی دوباره می بخشید.این فرشتگان با شب زنده داری التیام بخش آلام و سنگ صبور افراد می توانند باشند.


شغل پرستاری از چنان اهمیتی برخوردار است که رسول مکرم اسلام (ص) فرموده اند هر کس یک شبانه روز از فردی پرستاری کند خداوند او را همراه با ابراهیم خلیل برمی انگیزد و بسان برقی پر درخشش از صراط می گذرد.


مرکز مراقبتی سلامت اول با داشتن آموزشگاه اختصاصی آموزش مراقبین و پرستاران جهت اعزام به منازل مشترکین سعی بر ارتقاء کیفیت خدمت رسانی خود کرده است آرزو مندیم روزی برسد که چنین خدماتی در ایران عزیزمان به صورت کاملا آکادمیک ، علمی و برنامه ریزی شده انجام شود.


[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]