پرستار

دوشنبه 25 ارديبهشت 1396
14:23
مینا

گر مراقبت از دیگران را دوست داشته و به دنبال شغلی متنوع هستید، این شغل برای شما مناسب است.


پرستار، فردی که در زمینه اصول علمی و مهارتهای حرفه‌ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد. پرستار عضوی از تیم درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها می باشد. در قدیم شاید داشتن تحصیلات دانشگاهی برایپرستار ضروری نبود ولی امروزه پرستاران باید مدرک معتبر دانشگاهی داشته باشند.



پرستار وضعیت بیماران را کنترل کرده و مطابق با نظرات پزشکان از آنها مراقبت می کند. او به بیماران و همراهان شان اطلاعات لازم را داده و آنها را در مورد نحوه برخورد با بیماری و مراقبت از بیمار راهنمایی می کند.


پرستارانی که پست های مدیریتی و سرپرستی دارند، مسئولیت هایی از قبیل نظارت و کنترل کارهای گروه پرستاری، شناسایی و بررسی مشکلات بخش پرستاری و خدمات آنها و ... را برعهده دارند.


پرستار باید مهارت ارتباطی خوب، اخلاق مناسب، درک بالا و صبر زیادی داشته باشد. همچنین باید بتواند فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند. باید دلسوز و مهربان بوده و با بیماران همدردی کند.


ساعت کاری پرستار به صورت تمام وقت است. البته گاهی باید به صورت شیفتی در شبها و روزهای تعطیل هم سرکار باشد. محل کار او نیز در بیمارستان ها، کلینیک ها، سایر مراکز درمانی و گاهی مراکز نگهداری سالمندان و کودکان می باشد.شرایط محیط کار پرستاران با هم متفاوت است. به عنوان مثال پرستاری که در بخش کودکان بیمارستان کار می کند با پرستاری که در بخش اورژانس مشغول به کار است، بسیار متفاوت است.

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد پرستار و برخی از پرستاران معروف ارائه می شود.



وظایف پرستار


ثبت مشخصات بیمار در پرونده های پزشکی او و گزارشات پرستاری


بررسی منظم وضعیت بیماران از جمله گرفتن دمای بدن، اندازه گیری فشار خون و کنترل وضعیت تنفسی آنها


کمک به پزشکان و سایر تیم درمان


دادن داروی بیماران مطابق با دستور پزشک


انجام تزریقات، تزریق خون، تمیز کردن و پانسمان زخم ها


استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته پزشکی


احترام به بیماران و رعایت حقوق آنها


همکاری با بخش های مختلف بیمارستان


آرام سازي محيط فيزيكي، كنترل دما و نور، سر و صداي محيط و ساير عوامل محيطي و تامين شرايط استراحت به آرامش بيمار


کنترل و نظارت بر کار واحد پرستاری و برنامه ریزی شیفت های کاری (از وظایف سرپرستار)


[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پرستاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]